بهترین مرکز کاشت مو ایران

بهترین کلینیک کاشت مو

وقتی تصمیم به کاشت مو دارید، در نظر گرفتن فقط عامل هزینه درست نیست، موارد متعددی را باید جهت انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو در نطر بگیرید.

ما اعتقاد داریم یکی از مهترین عوامل تاثیر گذار در کاشت مو موفق بانک مو مناسب و کافی است. در نظر داشته باشید که موهای پشت سر شما بهترین منبع کاشت مو محسوب می شوند. اما در نظر داشته باشید منبع نامحدود مو حساب نمی شوند. بانک مو محدودیت دارد.

هر بار که عمل کاشت مو انجام شود، بانک موی شما محدود و محدود تر می شود. اگر در انتخاب کلینیکی که قصد انجام کاشت مو را در آنجا دارید کمی وسواس بیشتری به خرج دهید، فقط با یکبار کاشت مو به نتیجه مطلوب خواهید رسید. توجه داشته باشید که بعد از کاشت مو، جهت ترمیم نواحی دیگر یا ایجاد خط رویش طبیعی و بهتر، حتی بهترین کلینیک های کاشت مو هم با مشکل کمبود مو یا محدود بودن بانک مو مواجه خواهند بود، پس با کمی تحقیق بیشتر بهترین کلینیک کاشت مو را که می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد انتخاب کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کلینیک کاشت مو در لینک زیر

https://iranfue.com/

کاشت ابرو

روش های دیگری هم وجود دارد که ابروها پرتر ظاهر شوند، مثلا با استفاده از خالکوبی (تتو) یا آرایش روزانه، اما اشکالاتی دارند. یکی از آن اشکالات این است که آن ها راه حل طبیعی برای مشکل شما نیستند. از آنجا که یک

کاشت ابرو، مو را مستقیم از سرتان می گیرد، موها واقعی و دائمی هستند، در نتیجه می توانند برای رسیدن به نزدیک ترین نتایج مطلوب بیمار کمک کنند.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که تقریبا بدون درد است و بهبودی فقط حدود 5 تا 7 روز طول می کشد. این که آیا فقط بخش هایی از ابرو بازسازی می شوند و یا تمام ابرو بازسازی می شود، مهم نیست. میزان رشد دوباره موهای پیوند شده بسیار بالا است. با این حال، برخی از بیماران برای رسیدن به نتیجه نهایی مورد نظر خود، روش دومی را انتخاب می کنند.

منبع: خانه سفید

عمل جراحی کاشت مو

ما کاشت مو را تحت بی حسی موضعی انجام می دهیم. ما با استفاده از یک سوزن ظریف، بی حس کننده ی موضعی را به پوست سر تزریق می کنیم که تقریباً در همان لحظه اثر می کند. شما در طول انجام عمل بیدار هستید و می توانید با جراح خود صحبت کنید یا با استفاده از عینک های مخصوص فیلم تماشا کنید. اگر بخواهید می توانیم مقداری داروی خواب آور به شما بدهیم تا در طول عمل بخوابید. استخراج فولیکول ها از یک سطح بزرگ در پشت سرتان و بالای گوش ها به صورت یکنواخت انجام می شود؛ بنابراین ظاهر موهای موجود تغییری نخواهد کرد.

پس از استخراج، ما ناحیه ی دریافت کننده، یعنی محلی که فولیکول های مجزا در آن قرار داده می شوند را بی حس می کنیم. عمل کاشت چندین ساعت طول می کشد و در صورت زیاد بودن تعداد کاشت ها، ممکن است یک روز کامل زمان ببرد.

پس از انجام عمل، نقاط اهدا و دریافت کمی خون ریزی می کنند و از دلمه های کوچک پوشیده می شوند. ما با استفاده از یک گاز مخصوص که به سطح نمی چسبد مانع آسیب رسیدن به این نواحی می شویم و سپس سرتان را نوارپیچی (پانسمان) می کنیم.

منبع: خانه سفید


کاندیدهای مناسب کاشت مو

هدف کاشت مو، بهبود ظاهر شما و افزایش اعتماد به نفستان است. پس صحبت کردن با جراح درباره ی خواسته ها و مطلوبات دقیق تان ضروریست.

کاندید باید در اطراف و پشت سرش مو داشته باشد تا بتوانیم عمل کاشت مو را تدارک دهیم. فولیکول ها از این ناحیه استخراج شده و سپس به نواحی که کمبود مو وجود دارد، منتقل می شوند. آنچه بر نتایج اثر می گذارد شامل : بافت مو، جهت رویش و مجعد بودن آن است. همچنین محدودیت هایی برای کاشت مو وجود دارند و ما انجام این جراحی را به افرادی که موی بسیار کمی دارند، توصیه نمی کنیم.

پیش از انجام عمل ما باید علت ریزش مو، روند آن و تاثیر ژنتیک را بررسی کنیم.

منبع: خانه سفید

عوامل ریزش مو

عوامل ژنتیکی

اثرگذاری هورمون های مردانه یا آندروژن ها بر فولیکول هایی که از نظر ژنتیکی حساسند، باعث ایجاد طاسی آندروژنیک می شود. شرایط به خصوصی باید مهیا باشند تا این نوع از طاسی رخ دهد. ریزش مو در آلوپسی آندروژنیک تنها در افرادی با کدهای ژنتیکی خاص رخ می دهد.

این شرایط به صورت یک ژن مستقل یا در میان گروهی از ژن ها، منتقل می شود و می تواند از پدر یا مادر به ارث برده شود. این ژن به صورت غالب بروز داده می شود و می تواند هم در زنان و هم در مردان ظاهر شود؛ به این معنا که طاسی آندروژنیک می تواند هم به فرزند پسر و هم به فرزند دختر انتقال داده شود.

همه ی افراد حامل ژن طاسی، آن را بروز نمی دهند. این ژن باید در ابتدا بروز داده شود تا طاسی آندروژنیک رخ دهد. بروز ژن به عوامل مختلفی مانند: هورمون ها، سن، اضطراب و موارد دیگر وابسته است. اگر فردی طاسی آندروژنیک نداشته باشد، یا ژن مذکور را ندارد و یا این ژن بروز پیدا نکرده است.

هنوز یک ژن یا گروه ژنی مشخص که مسبب طاسی آندروژنیک باشد، شناسایی نشده است. دانشمندان بر این باورند که این ژن، بخشی از ترکیب هورمون های مردانه، آنزیم ها (آنزیم کاهنده آلفا-5) و گیرنده های هورمونی در فولیکول ها است. موارد مذکور سه عامل اصلی دخیل در الگوی طاسی مردانه می باشند. آنزیم کاهنده آلفا-5، آنزیمی است که هورمون مردانه ی تستسترون را به یکی از قوی ترین انواعش، یعنی دی هیدروتستوسترون تبدیل می کند. این هورمون به گیرنده های آندروژن در فولیکول ها متصل می شود.

با پیشرفت مداوم علم ژنتیک، دانشمندان احتمالاً به زودی ژن عامل الگوی طاسی مردانه را شناسایی خواهند کرد و متعاقباً روش های درمان ژنتیکی یا پیشگیری را فراهم می کنند.

هورمون ها

هورمون هایی که در سازوکار ریزش موی آندروژنیک دخیل هستند، هورمون های مردانه یا آندروژن می باشند. آن ها از طریق تعدادی از سازوکارهای زیستی کار خود را انجام می دهند. مبنای کار آن ها هم کنش با گیرنده های روی سلول یا داخل آن است. هورمون های مختلف آندروژن به شیوه های مختلفی بر یک نوع سلول تاثیر می گذارند. سرعت رشد بیشتر موهای بدن، تحت تاثیر آندروژن ها افزایش می یابد در حالی که مو های نازک سر ریزش پیدا می کنند.

رخ دادن الگوی طاسی مردانه متاثر از تستوسترون موجود در دی هیدروتستوسترون است. تستوسترون یک ترکیب نسبتاً غیرفعال است و به کمک آنزیم کاهنده ی آلفا-5 به دی هیدروتستوسترون مبدل می شود. درنتیجه، این آنزیم برای ایجاد طاسی آندروژنیک بسیار مهم است. ما می توانیم آن را در اطراف فولیکول ها بیابیم. دی هیدروتستوسترون توانایی اتصال به گیرنده های آندروژن در فولیکول مو را دارد، در صورتی که توانایی تستستون به طول قابل توجهی کمتر است.

هم کنش هورمون ها با فولیکول ها سبب ایجاد تغییراتی می شود که خود را به صورت کاهش مدت زمان فاز رشد (آناژن) ظاهر می سازند. مدت زمان فاز کاتاژن و تلوژن ثابت می ماند، اما سهم آن ها از 10% به 20% افزایش می یابد؛ به این معنا که موهای بیشتری به طور همزمان در فاز استراحت قرار دارند. به علاوه ، اندازه ی فولیکول تحت تاثیر واقع شده نیز تغییر می کند؛ بنابراین موی جدید نازک تر، کوتاه تر و شکننده تر است.

اینکه چرا علی رغم وجود تمامی هورمون های آندروژنیک و گیرنده ها، بعضی افراد دچار طاسی آندروژنیک می شوند و بعضی افراد خیر، هنوز کاملاً مشخص نیست. اما چند توجیه محتمل وجود دارد:

  • تعداد گیرنده های آندروژن در فولیکول های مجزا، در افراد مستعد طاسی بزرگتر است. به همین علت مقدار یکسان هورمون های آندروژن اثر بیشتری بر آن ها می گذارد.
  • حساسیت گیرنده ها در افراد مبتلا به ریزش مو بیشتر است و نتیجتاً با وجود یکسان بودن تعداد گیرنده ها، اثرگذاری آندروژن ها بیشتر می شود.
  • فعالیت آنزیم کاهنده آلفا-5 در نواحی طاس بیشتر است که باعث وجود تراکم بیشتر دی هیدروتستوسترون نسبت به تستوسترون در آن ناحیه می شود.

افزایش سن

حضور ژن ها و هورمون ها برای ایجاد طاسی آندروژنیک کافی نمی باشد. این فرآیند نیازمند مواجهه با اثرات هورمونی در طی مدت زمانی معین است. زمان لازم برای ایجاد طاسی در اثر مواجهه با این هورمون ها در هر شخص متفاوت است و به بروز ژن و میزان هورمون های آندروژن در خون وابسته است.

حتی در افرادی که زمینه ی ریزش موی آندروژنیک ندارند، طول و ضخامت مو با افزایش سن، کاهش می یابد که منجر به کاهش تعداد مو نیز می شود.

اضطراب و استرس

چندین نوع ریزش مو وجود دارد. برخی از آن ها گسترده اند و به کمک های پزشکی نیاز دارند، برخی نیز محدود و موقتی هستند. رایج ترین آن ها ریزش تلوژن است که از اضطراب نشأت می گیرد. در این نوع ریزش، رشد مو متوقف شده و به مدت چند ماه در فاز استراحت باقی می ماند و سپس می ریزد. سپس با گذشت 6 تا 9 ماه دوباره شروع به رشد می کند.

آلوپسی سکه ای ناشی از حمله ی خود ایمنی گلوبول های سفید به فولیکول های مو است که منجر به ریزش مو می شود. این بیماری معمولاً چند سانتی متر از سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و تنها در موارد نادر است که تمام مو می ریزد. این نوع بیماری نیاز به مداخله ی دارویی دارد.

اضطراب معمولاً علت اصلی ریزش مو است، اما به تازگی عمق واقعی اثر آن بر افراد کشف شده است. شیوه ی زندگی امروزی که با اضطراب های مداوم پیوند خورده است می تواند علت اصلی ریزش مو باشد. به همین دلیل بهتر است در صورت رخ دادن ریزش مو، شیوه ی زندگی تان را بررسی کنید و راه هایی برای کاهش استرس بیابید.

منبع: خانه سفید