کاشت مو یا پروتز مو

امروزه با توجه به اهمیت زیبایی، مو هم همانند دیگر اعضای بدن نیاز به مراقبت داشته و در صورتی که سلامت مو به خطر بیفتد ممکن است عواقب ناخوشایندی را برای فرد بوجود آورده و باعث شود که در اثر ریزش مو به دلایل مختلفی همانند: ریزش موی ارثی، ریزش موی ناشی از استفاده بیش از حد از وسایل و مواد آرایشی-پیرایشی، بیماری هایی نظیر آلوپسی، لیکن پلان، سوختگی، شیمی درمانی و ... فرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و نتواند در جامعه آن طور که دلخواه وی می باشد زندگی کند.

راه جایگزین و درمان ریزش مو

همانطور که می دانید ریزش مو دلایل مختلف و متعددی دارد و نمی توان درمان واحدی را برای ریزش مو بیان کرد اما اگر بخواهیم به درمان های معروف ریزش مو اشاره کنیم می توان از کاشت مو، ترمیم مو، داروهای ضد ریزش مو، پروتز مو و ... نام ببریم که در اینجا بین درمان های یاد شده می خواهیم اطلاعاتی را در مورد پروتز مو در اختیار شما قرار دهیم.

پروتز مو چیست؟

یکی از راههای جایگزین ریزش مو ترمیم مو می باشد که برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند. در ترمیم مو شبکه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه می شود که به آن پروتز می گویند و موهای روی آن سوار هستند.

ادعایی که در تبلیغات فراوان در مورد این روش ترمیم مو یعنی پروتز مو، می شود، این است که پروتز مو با کلاه گیس تفاوت فراوانی دارد. بله پروتز مو و کلاه گیس تفاوت هایی دارند اما فقط در ساختار و نه در نحوه استفاده. بر اساس اطلاعاتی که عرضه کنندگان این محصول در اختیار عموم مردم قرار می دهند، گفته می شود از چسب های طبیعی و گیاهی برای اتصال پروتز به پوست سر استفاده می شود. اولا ذکر این نکته ضروری است که مواد اولیه تمام چسب ها گیاهی می باشد اما دلیل بر این نیست که هر ماده ی گیاهی می تواند بی خطر باشد. چسب هنگامی که بر روی پوست سر قرار می گیرد اولا مانع از رشد موهای طبیعی می شود، ثانیا باعث بروز بویی نامطبوع که حاصل از تجمع چربی سر است، می شود. همچنین باعث ایجاد حساسیت های پوستی و قرمزی می شود.

در مورد پروتز مو باید گفت که همان کلاه گیس می باشد اما به شکلی مدرن تر و با توجیهاتی متفاوت.

کاشت مو یک روش ترمیمی کاملا طبیعی و مورد تایید می باشد که در آن موهای طبیعی از سر خودتان برداشته و در قسمت های کم مو کاشته می شود بدون هیچگونه چسب و یا مواد شیمیایی، غیر طبیعی و یا توجیه شده. اگر بخواهیم در مورد هزینه های آن نیز صحبت کنیم باید گفت با توجه به دائمی بودن کاشت مو هزینه ای که برای آن می پردازید به مراتب ارزشمند تر از هزینه ی پروتز مو با وجود خطراتی که برای شما ایجاد می کند و مدت محدودی که از آن استفاده می کنید می شاد.

حال شما باید تصمیم بگیرید، کاشت مو یا پروتز مو؟

منبع: خانه سفید

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.