کاشت مو خانم ها

ریزش مو در خانم ها نیز همانند آقایان رخ می دهد و روز به روز بر تعداد زنانی که دنبال یافتن روش های درمان دارویی و یا جراحی مناسب برای خویش می باشند افزوده می گردد. دیگر از زمانی که خانم ها میلی به جدی گرفتن ریزش موی خود نداشته و یا آن را پدیده ای اجتناب ناپذیر ناشی از افزایش سن می دانستند سال های زیادی گذشته است. امروزه پیوند موی طبیعی خانم ها به عنوان یکی از روش های درمانی ریزش مو در خانم ها به ویژه در کسانی که ریزش موی آن ها اساس ژنتیکی و ارثی دارد شناخته شده است. به این نوع از ریزش مو" ریزش مو با الگوی زنانه " گفته می شود که همانند" ریزش مو با الگوی مردانه" ژنتیکی بوده وجنبه فامیلی دارد. موها تاثیر زیادی در چهره فرد دارند و بسیاری از افراد معتقدند که از دست دادن موها آنان را پیرتر از آنچه هستند، نشان می‌دهد. کاشت مو هم از راه‌هایی است که شاید نگرانی از دست دادن موها را برای خیلی از افراد کم کرده است و بسیاری از خانم‌‌ها با این امید که با کم‌پشت شدن موهای‌شان می‌توانند دوباره آنها را بکارند، به مراکز کاشت مو می‌روند. به طور کلی تکنیک کاشت مو در زن و مرد یکسان است. البته در خانم ها احتمال مسمومیت با لیدوکایین بیشتر از مردان است چون توده ی بدنی زنان کمتر از مردان است بنابراین باید لیدوکایین را به آرامی، سطحی و متناوب تزریق کرد.

ناحیه ی دهنده از گوش تا گوش و از میان نواحی پر موی پشت سر و آهیانه می گذرد. در انتخاب ناحیه ی دهنده نحوه ی آرایش و مدل موهای خانم ها حائز اهمیت است مثلاً برخی از خانم ها موهای خود را از پشت سر به سمت بالا شانه کرده و در فرق سر سنجاق می کنند. در این حالت اسکار نواحی تحتانی خلف سر و یا آهیانه در معرض دید خواهد بود.

پس از برداشت نوار پوستی در اغلب بیماران اسکار ظریفی در ناحیه ی دهنده ایجاد می شود. در جلسات بعدی کاشت مو باید اسکار عمل قبلی برداشته شود و همواره یک اسکار در خلف سر دیده شود. این موضوع در گذشته رعایت نمی شد و اسکارهای متعددی در پشت سرایجاد می شد.

باید زاویه و جهت کاشت گرافت ها با زاویه و جهت موهای باقیمانده روی سر بیمار مطابقت داشته باشد در غیراین صورت ماتریکس موهای مجاور صدمه خواهد دید. برای این منظور لازم است منافذ کاشت به آهستگی و با دقت تعبیه شود و چندین بار موها در جهات مختلف شانه شود تا زاویه ی رشد و جهت طبیعی موها مشخص شود. گاهی این مرحله چندین ساعت طول می کشد. تراکم موهای پشت سر به علت کشیده شدن پوست برای بستن زخم در ناحیه ی دهنده مختصری کاهش می یابد.

منبع: خانه سفید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.